FAQ

Slide Slide

FAQ

Ons concept is niet alledaags. Hierdoor ontstaan er ook veel vragen. Uiteraard hebben jullie e hebben de meest gestelde vragen en antwoorden op een rijtje gezet. Neem gerust contact met ons op als jullie vraag er niet bij staat.


LOCATIES / ARRANGEMENTEN

Ik wil alleen een feest, dus zonder ceremonie en diner. Kan dat ook?
Jazeker! Jullie bruiloft is te allen tijde maatwerk. Ook een picknick, high tea of andere combinaties zijn mogelijk. Kies bij de aanvraag dan voor het beste passende arrangement en geef bij ‘opmerkingen’ jullie specifieke wensen aan.

Ik wil trouwen op een locatie die ik er nog niet bij zie staan. Is dit dan niet mogelijk?
Wij staan altijd open voor suggesties, en gaan graag een stapje verder om het ‘onmogelijke’ mogelijk te maken.  Neem contact met ons op en we bekijken graag of we hierin iets kunnen betekenen.

Kan ik ook alleen de locatie huren, waar we zelf alles gaan invullen?
Nee, dit is niet mogelijk. Wij dragen de verantwoording richting het beheer en koesteren onze samenwerkingen.

Kan ik ook 2 locaties met elkaar combineren?
Dit is uiteraard mogelijk. Vaak ook erg praktisch! Jullie kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om de ceremonie echt ‘in het bos’ te laten plaatsvinden, waarna de het eten en het feestje wordt voortgezet in één van de ‘vaste’ locaties. Denk hierbij aan een oude barn, industriële locatie, kas of schaapskooi. Houdt hierbij wel rekening met extra kosten.

Zijn de locaties ook toegankelijk voor mindervaliden?
Dit verschilt per gebied. Vraag dit na wanneer je een aanvraag doet voor een boslocatie.

Wij hebben al een trouwlocatie, maar willen graag het eten en/of feestje op een van de boslocaties laten plaatsvinden. Is dit ook mogelijk, of moet er altijd een ceremonie  aan vooraf gaan?
Elke bruiloft is uniek! Zo ook die van jullie.. We kijken daarom graag naar de mogelijkheden als de wensen afwijken van onze arrangementen. Neem vrijblijvend contact met ons op om jullie wensen te bespreken.

Ik beheer zelf een mooie locatie. Kan ik deze aanmelden?
Jazeker! Wij zien met belangstelling uw aanmelding tegemoet.

 

ORGANISATIE

Wat mogen wij van jullie als organisatie verwachten?
Wij zijn verantwoordelijk voor de volledige organisatie, planning & styling van jullie trouwdag. Wij leggen het contact met de gemeentes en alle overige leveranciers. We plannen, bouwen, decoreren en zorgen voor een correcte afhandeling. Hierbij zorgen we er uiteraard ook voor dat het bosgebied er weer net zo mooi uit komt te zien als voor de huwelijksviering. De uitvoering geschiedt hierbij met liefde en respect voor de natuur.

Mogen wij zelf de catering regelen?
Dat is niet mogelijk i.v.m. kwaliteitsbewaking. Het cateren in de natuur is echt een vak apart. Uiteraard moeten jullie kunnen eten op jullie bruiloft wat jullie lekker vinden, dus we denken graag met jullie mee. Wij werken samen met eental cateraars waardoor wij jullie altijd een passend voorstel kunnen doen.

 

WET- EN REGELGEVING

Mag je in elk bos wettelijk trouwen?
Dit is praktisch in elke gemeente mogelijk. Er zijn nog een paar bosgebieden waar dit niet mogelijk is.
Wanneer een officieel huwelijk in het bos (nog) niet mogelijk is, zijn er 2 mogelijkheden:

1) De ceremonie vindt plaats in het bos en de handtekening zal worden gezet in een nabij gelegen gebouw, die (eenmalig) is benoemd tot huis der gemeente.
2) Het wettelijke huwelijk zal op een eerder of later moment moeten plaatsvinden dan het ceremoniële huwelijk in het bos. Het voordeel hiervan is, dat de benoemingskosten voor de locatie vervallen én er eventueel ook op een ‘gratis’ tijdstip kan worden getrouwd.

Calamiteiten
Het bosbeheer is te allen tijde gerechtigd is om in geval van een overmachtssituatie het terrein waar de bosbruiloft zal plaatsvinden af te sluiten. Denk bij een overmachtssituatie aan de volgende calamiteiten: afsluiting wegens dierziektes, pandemieën, gevaar wegens storm(schade) en/of sneeuw en ijzel.
Trouwen in het Bos kan in dergelijke situaties niet aansprakelijk worden gesteld. Een HUWELIJKSDAGVERZEKERING dekt in de meeste gevallen de kosten.

 

FACILITEITEN

Zijn er altijd toiletten in de buurt?
Bij veel boslocaties is er geen sanitaire voorziening aanwezig. Wij zorgen dan voor VIP dixi’s of een sanitairwagen.

Zijn de locaties ook toegankelijk voor mindervaliden?
Over het algemeen wel, maar vraag dit altijd even na wanneer je een aanvraag doet.

Zijn er mogelijkheden om te overnachten?
Er zijn diverse mogelijkheden om te overnachten. Zowel voor jullie als voor jullie gasten. Jullie vinden de locatie smet directe overnachtingsmogelijkheden terug op onze locatiepagina’s.

Wat als het regent?
Uiteraard laten we niemand verregenen. Circa één week voor de bruiloft nemen we contact op om de weersvooruitzichten te bespreken. Uiteindelijk bepalen jullie altijd of we een tent gaan inzetten.
Daarnaast bieden we transparante paraplu’s aan.

 

UITLEG

Wat is een BABS?
BABS staat voor: Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand. Deze zelfstandige trouwambtenaren zijn gespecialiseerd in persoonlijke toespraken. Verplaatsen zich écht in jullie en maken van de ceremonie iets bijzonders. De prijs voor de babs staat los van de eventuele trouwleges (huwelijkskosten + benoeming van de BABS) van de gemeente waar jullie trouwen.

Wat zijn gemeentelijke leges?

Leges zijn bedragen die betaald moeten worden aan de gemeente om te mogen trouwen. Deze leges zijn vergoedingen voor de administratieve handelingen. I.v.m. de privacy wetgeving zal een bruidspaar te allen tijde zelf contact moeten opnemen met de betreffende gemeente om aan deze kosten te voldoen.
Voor een wettelijke bruiloft in het bos wordt er naast de huwelijkskosten (meestal) ook een bedrag in rekening gebracht voor de benoeming van de trouwlocatie.

null

Ons werk

over ons

Over ons

null

Contact